mandag 11. oktober 2010

KAN NOEN HJELPE MEG??

Jeg trenger tips råd fra dere nå ja.
Skal kjøpe meg en ny data og lurer på hva jeg skal kjøpe????
Den skal brukes til jobb(butikken min)
Blogging osv...
Hva må jeg se etter??????
Hva trenger jeg???
Hva trenger jeg ikke????
Hva er lurt???
Og husk jeg er ingen data freak men ønsker å lære....

Hører mange snakker så pent om Mac,hva er din erfaring der?


Er det noe annen maskin som er bedre??


Jeg skal opp med en ny blogg på butikken min straks og den skal jeg jobbe en god del på..

HJELP MEG DAMER:0)

Håper dere kommer med masse tips og råd til meg som gjør det lettere og at det blir riktig maskin på meg..

Nå skal jeg på innkjøp av et klesmerke til butikken min,spennende...

Ha en trivelig dag:0)



post signature

5 kommentarer:

  1. MAC er et must, når først du har arbejdet på en. KH. Birgitte

    SvarSlett
  2. Regner med du vil ha en bærbar PC om du skal bruke den på jobb også. Da er det jo snakk om pris, hvor stort minne du vil ha, hvor stor skjerm, hvor stor og tung den skal være osv.
    Jeg har hatt kun bærbar pc i mange år og skiftet over til stasjonær no. Den er mye bedre, raskere å jobbe på ( hater å vente), mye mer lagringsplass ( må jeg ha for jeg tar ekstremt mye bilder). Stor og fin skjerm (elsker det). Vil uansett anbefale deg å ha ekstern skjerm og tastatur om du skal ha bærbar for da kan du velge en litt mindre pc (mindre skjerm). Er jo greit å ha en viss størrelse på skjermen om du skal drive å jobbe litt med bilder og blogge (liker iallefall jeg). Jeg skal kjøpe meg en bærbar pc også (må bare få rota meg til å finne en) og den vil jeg ha litt mindre (13" skjerm holder når man har annen skjerm i tillegg mener jeg da). Men om du skal ha kun den bærbare tror jeg jeg vil anbefale minimum 15" skjerm. Det er jo greit å se bildene godt (selv om de bare skal være til bloggen synes jeg). Jeg kunne sikkert valgt en litt billigere pc når jeg har en fra før, men vi er jo en familie og barna har mye lekser på nett så da synes jeg det er greit med to pcer med litt lagringsplass og med litt arbeidskapasitet (sånn at det går litt fort å jobbe). Jeg har sett litt på flere, og tror jeg kanskje vil ha denne. Den er ganske bra har jeg hørt og har en grei pris i forhold til hva du får.

    ASUS UL30VT 13,3" WXGA GeForce G210, Core2Duo SU7300, 4GB RAM,500GB HDD, Webcam, 63 Wh batteri, BT, W7 Home
    4 762,- [5 953,- inkl. mva]
    ASUS Turbo33 Technology for 33%* faster performance
    Multitasking Performance with Intel Core 2 Duo and DDR3 Memory
    Switchable Graphics for Stunning Visuals or Battery Conservation
    All-day Computing with 12-hours* Battery Life
    Stylishly Robust Brushed Aluminum Exterior

    Om noen har erfaring med den hadde det vært fint å høre. Har erfaring med Asus tidligere og den har vært bra. Kjenner også flere som har kun gode erfaringer med Asus - derfor blir det nok en Asus pc på meg.
    Dell er det mange av mine venner som har ( de kommer i kule farger- fristende) og flere har store problemer. Min stasjonære pc er en Acer og den har jeg hatt problemer med fra første dag, i tillegg har jeg hørt fra flere hold (i ettertid selvfølgelig)at Acer i Norge er meget trege til å reparere pcer og de yter ikke god service, og det kan jeg skrive under på!

    Mac har jeg ingen erfaring med, men de som bruker det liker den godt. Har aldri vært Macbruker og nesten ingen av de jeg kjenner er det så da er det så enkelt å fortsettemed det kjente. Dessuten er det lettere å få hjelp med pcn når de jeg kjenner som kan hjelpe meg bruker ikke er Macbrukere.

    Vet ikke om dette hjelper deg men uansett lykke til med pchandel!
    Og ha en god dag!

    SvarSlett
  3. Den ene setningen ble litt rar ;0) Det skulle stå
    " Dessuten er det lettere å få hjelp med pcn siden de jeg kjenner, som kan hjelpe meg, ikke er Macbrukere."

    SvarSlett
  4. Hei Linda,
    Kjøp en MAC du - ingen over, ingen ved siden ...
    Stabil som bare det.

    Hilsen Hilde

    SvarSlett
  5. MAC - Går aldri tilbake til PC. Hadde støtt og stadig service, support og måtte rense for virus og andre ulumskheter i tide og utide - og jeg har hatt mange forskjellige PC er. Etter at jeg gikk over til MAC for fire år siden, har jeg ikke ringt support en eneste gang. Har kun skiftet tastatur en gang, og det betalte jeg ikke en eneste krone for selv om garantien var utgått. Skikkelig suveren service på eplehuset i Trondheim.
    Det er som morfar sier.. Det er jo bare å trykke på knappen så kommer det av seg selv... Enkelt og elegant!

    SvarSlett